נאשם זוכה כי התביעה לא הוכיחה שהרמזורים היו תקינים בעת התאונה – פורסם באתר החדשות 'פוסטה'

 

הנהג שהתנגש ברכב אחר בצומת פלמחים טען כי דווקא הנהג השני הוא שחצה את הצומת ברמזור אדום. השופט זיכה אותו מחמת הספק: "נטל ההוכחה לגבי תקינות הרמזורים חל על המאשימה"

 

לפי כתב אישום שהוגש נגד נהג מראשון לציון (46), ב-5 במרס 2019 הוא נסע מצפון לדרום בכביש 531, וכשהגיע לצומת פלמחים חצה את הצומת ברמזור אדום ופגע ברכב שהגיע מהכיוון הנגדי, שנהגו התכוון לפנות שמאלה.
כתוצאה מהתאונה נחבלו שתי נוסעות ברכבו של הנאשם, וכלי הרכב ניזוקו. כתב האישום ייחס לנאשם נהיגה בקלות ראש ונהיגה כשברמזור אור אדום.

הנהג השני שהיה מעורב בתאונה נפטר מספר חודשים אחריה (לא מנסיבות הקשורות לתאונה). מיד לאחר התאונה הוא מסר הודעה במשטרה, שאותה התביעה ביקשה להגיש לבית המשפט כחלק מחומר הראיות והעדויות, אך הסנגור, עו"ד יגאל טמיר, התנגד בשל חוסר היכולת לחקור את העד המנוח חקירה נגדית. בית המשפט קיבל את בקשת הסניגור.

התביעה טענה במהלך המשפט כי לפי תוכנית הרמזורים שהוצגה בבית המשפט, ניתן לראות בבירור כי הנאשם נכנס לצומת באדום. עו"ד טמיר הוסיף וטען, כי המדינה לא הביאה מסמך שמעיד על תקינות תכנית הרמזורים. הסנגור הוסיף והזכיר כי עד אוביייקטיבי העיד שדווקא הנהג שהגיע ממול פנה שמאלה ברמזור אדום, ולא הנאשם.

השופט יוסף ריבלין החליט לזכות את הנאשם מחמת הספק: "נטל ההוכחה לגבי תקינות הרמזורים בעת אירוע התאונה חל על המאשימה", קבע השופט, "הוצגה בפניי רק תוכנית הרמזורים. אין בתוכנית שהוגשה התייחסות לשאלת תקינותם". השופט הסביר מדוע זיכה את הנאשם מחמת הספק: "כיוון שלא נשמעה כל טענה מהעדים שהעידו בפני על כך שמערכת הרמזורים פעלה באופן לא תקין" (17 דצמבר).
עו"ד טמיר מסר בתגובה: "שומה על נהגים טרם מסירת הודעה במשטרה או בזירת התאונה, להתייעץ עם עורכי דין. שכן היום זו זכות חוקית וחוקתית העומדת להם ויכולים הם לדחות את מסירת ההודעה עד להיוועצות כאמור. הדברים תקפים גם למי שנחשד בעבירות תעבורה אחרות כמו שכרות, מהירות מופרזת, חציית צומת באור אדום ועוד. בל יתפתו נהגים למסור הודעות לשוטרים שכן הם כורים לעצמם בור. הדברים יפים ותקפים שבעתיים בתאונות דרכים ובחשדות לחציית צומת באור אדום ובתאונות קטלניות. יעוץ מוקדם יסייע בידם להביא גרסתם בצורה ברורה המיטיבה".

 

 

Categories: המשרד בתקשורת|Tags: , |