י.ח., לקוח של משרדנו, היה מעורב בתאונת דרכים שארעה בצומת פלמחים עם כביש 431.  הגם שלמן הרגע הראשון עמד לקוחנו על כך שחצה את הצומת באור ירוק מלא, מצא עצמו מואשם בבית משפט השלום לתעבורה בבת ים באחריות לגרם התאונה. כשהרשלנות שיוחסו לו הינה נהיגה כשברמזור אור אדום, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק!!.

במהלך ההליך המשפטי, נפטר הנהג המעורב ואנו העברנו הידיעה לתביעה המשטרתית. חרף השינוי הדרמטי בנסיבות, הודיעה התביעה על המשך ניהול ההליך מבחינתה שלה, ועמדה על כך כי תגיש הודאתו כראיה, בהיותו קורבן עבירת אלימות.

נוכח הנסיבות, התנגדנו להגשת הודעת המעורב בנסיבות שנוצרו, ובית המשפט קיבל עמדתנו. נוסף על האמור, במהלך שלב ההוכחות, העלנו הסתירות והקשיים בעדותו של עד הראייה הניטרלי, שביקש לטעון שהנהג המעורב הוא שעבר באור ירוק. כן, העלנו בפני בית המשפט את העובדה שלא הוצג אישור המלמד על תקינות מערכת הרמזורים בצומת במועד התאונה.

לא למיותר לציין, כי לתוצאות המרשיעות בפסק דין פלילי השלכה ישירה גם על תובענה אזרחית נזיקית, שהיה בידי הנהג המעורב להגיש כנגדו, ככל שהיה מיוחס לו אחריות לגרם התאונה, בהליכים הפליליים – תעבורתיים.

נוכח המחדלים החמורים אשר עלו בדיון ההוכחות, זיכה בית המשפט (כב' השופט העמית יוסף ריבלין) את הנאשם ביום 17/12/2020.