בית המשפט השלום בתל אביב נתן בימים אלו פסק דין לפיו על המסעדה וגן האירועים "מקום בלב" ברעננה, לפצות קטין, ת.ח., שהיה בעת המקרה כבן 12, בפיצוי בסך של 184,000 ₪.

בשנת 2015 הקטין, ת', ומשפחתו השתתפו באירוע משפחתי במסעדה וגן האירועים. לקראת סיום האירוע הקטין, שהינו אלרגי ללקטוז, בקש לטעום מנה אחרונה מתוך המנות שהוצגו על שולחן שסומן כמנות "פרווה", לשומרי כשרות שהוזמנו לאירוע.

בטרם טעם את המנה, פנו הוריו למנהל האירוע מטעם המסעדה, פעמיים, על מנת לוודא באופן מלא ולהסיר כל ספק שאמנם המנה שסומנה כ"פרווה" אינה כוללת מוצרי חלב. ההורים הדגישו בפני מנהל האירוע כי הסיבה לשאלתם נובעת מטעמים של בריאות וסכנת חיים (אלרגיה), ולא רק מטעמי כשרות שהינם לכשעצמם בעלי ערך.

בית המשפט קבל את גרסת התובעים לפיה מנהל האירוע אישר, ללא בדיקה ובירור, שהמנות הינן אמנם "פרווה", כפי שסומנו, ואין בהן מוצרי חלב. בפנייתם השנייה של ההורים אבד מנהל האירוע את סבלנותו והצהיר כי פנייה נוספת זו הינה מיותרת.

לאחר שטעם הקטין מהמנה, סבל מהתקף אלרגי חריג בעוצמתו, כך שאף מזרק האפיפן שהיה ברשותם של ההורים לא היה בו די להקל את מצוקת נשימתו של הקטין. המשפחה כולה עזבה במהירות את גן האירועים ומיהרה לבית החולים כשהקטין בסכנת חיים ממש.

בדיעבד בדיקת מעבדת משרד הבריאות גילתה חלבוני חלב במנה האמורה, ואף קנסה את המסעדה על המצג המטעה, דהיינו הצגת מנה חלבית בפני ציבור האורחים כמנה "פרווה".

עוה"ד יגאל טמיר ואסנת מטלון הגישו בשם הקטין והוריו תביעה על מחדליו החמורים של גן אירועים "מקום בלב", וטענו לנזקים טראומטיים שנגרמו לקטין, וכן חרדות עמן מתקשה להתמודד, מאז האירוע שהעמיד אותו במצוקה נשימתית ובסכנת חיים של ממש.

בפסק דין נקבע כי משמנהל האירוע נשאל לא פעם אחת כי עם פעמיים, ולאחר שהובהר לו הבהר היטב כי יש חשיבות מרבית לכך שהקינוח יהיה נטול חלב מאחר שעסקינן באלרגיה מסכנת חיים, הוא יכול היה לצפות כי אכילה של המוצר המכיל חלב עלולה להביא להתקף אלרגיה. בפסיקתו מבהיר בית המשפט כי התנהלותה זו של המסעדה, העמידה את הקטין בסכנת חיים ממש, רק משום שבקלות ראש השיב מנהל האירוע, עובד המסעדה, את שהשיב, כאשר לו רק היה מתייחס ביתר רצינות לשאלה, שנשאלה פעמיים, ולא מתרעם על כך שנשאלה, היה ביכולתו ליתן תשובה מוסמכת יותר ולמנוע את הסיכון. התשובה המטעה שנתן הביא לכך שהקטין אכל קינוח המכיל חלב וקיבל שוק אנפילקטי. רק בזכות תושייתו של אביו טיפול זמין (מזרק אפיפן) נמנע אסון.