בתיק של משרדנו אשר נדון בבית משפט השלום לתעבורה באשדוד, הוגש כנגד לקוחנו – נהג אוטובוס במקצועו – כתב אישום חמור בגין גרם תאונת דרכים עם חבלות של ממש, תאונה בה נפגעה הולכת רגל במעבר חצייה. סעיפי האישום המקוריים כללו, בין היתר, ענישה בדמות פסילת רישיון נהיגה מינימלית בת שלושה חודשים, ומדיניות התביעה המשטרתית הינה לפסילה ארוכה הרבה יותר.

במקרה זה – נטען כנגד לקוחנו כי במקביל לביצוע פניית פרסה בצומת, עת נהג באוטובוס, חצתה אישה בת למעלה מ-70 את הכביש במעבר חצייה, ועקב נהיגתו הרשלנית, פגע באותה האישה וגרם לה לשברים מרובים. בהתאם לנסיבות, ולתוצאות הקשות ביקשה התביעה המשטרתית מבית המשפט לגזור על הנאשם עונשים חמורים הכוללים פסילת רישיון נהיגתו בפועל לתקופה ממושכת, וכן פסילה על תנאי וקנס כספי.

בעקבות חקירותינו בבית המשפט – אשר עלו, ביתר שאת, במהלך חקירת בוחן התנועה המשטרתי,  שחקר התאונה, הועלו על ידינו טיעונים לעניין מחדלי החקירה הקשים, ובקליפת אגוז, אי עריכת שחזור התאונה וניסוי שדה ראייה בהתאם לנהלים, חוסר בהירות לעניין הזזת האוטובוס טרם הגעת הבוחן לזירה, אי בחינת תכנית הרמזורים של הצומת, אי בדיקת רדיוס הסיבוב של האוטובוס בעת ביצוע פניית הפרסה, עובר לתאונה, אי גביית הודעות מעדי ראייה רבים אשר נכחו במקום, וכן, עניין רשלנותה של הולכת הרגל, אשר ירדה אל הכביש כסומא בארובה – בעקבות כל אלו ועוד – נעתר בית המשפט לתעצומותינו ביום 13/1/19 שלא להטיל על לקוחנו עונש של פסילת רישיון בפועל, ואף קרא לתביעה המשטרתית להעביר את פרוטוקול דיון ההוכחות אל בוחני התנועה שיוכלו לעמוד על הכשלים וללמוד מהם, ובכך לא ישובו על חקירות כגון אלו  בבואם לבצע את החקירה הבאה.

יצוין כי החל משיחת הטלפון הראשונה ועד לישיבת בית המשפט האחרונה, הבהיר לקוחנו בפנינו כי הוא הוא מאמין בצדקת דרכו ועומד על חפותו, ולכן, חפץ בניהול הליכים. לא למותר לציין, כי פסילת רישיון נהיגה לאדם שפרנסתו על נהיגתו כדוגמת נהג אוטובוס, הינה בבחינת "גזר דין מוות" לו ולבני ביתו. הנה כי כן, ומשהגענו לשלב זה ולתוצאות מרשימות אלו, יצא לקוחנו מרוצה (בלשון המעטה…) מפירות עבודתנו, ואנו עמו.