1. בשנים האחרונות ניכרת בישראל מגמה של עליה בהקמת משטחי דשא סינטטי והשימוש בהם, שהינם זולים להקמה ולתחזוקה, ואודות מדיניות זו הצהיר והתחייב משרד הספורט.
2. לא זו אף זו, כחלק ממגמה זו, נבנים ועתידים להפנות על ידי משרד הספורט ברחבי הארץ מגרשי כדורגל וקט-רגל סינטטיים רבים, ובכלל זה על ידי מדינת ישראל בעבור הרשות הפלסטינית המשנים בהדרגה את ההרגלים של שחקני הכדורגל החובבנים והמקצועניים.
3. המדובר במגמה כלל עולמית, ובתוך כך קיימים אף מגרשים המאושרים על ידי תאגידי ספורט משמעותיים, כגון אופ"א – ראה למשל האצטדיון הלאומי החדש של אנדורה.
4. ע"פ מרכז המחקר והמידע של הכנסת , עולה כי יתרונו המשמעותי הגדול ביותר של דשא סינטטי הינו החיסכון במים, אך לצד יתרון זה, ישנן חסרונות משמעותיים.
5. כך למשל עלויות התקנה של הדשא הסינטטי יקרות, דשא סינטטי פחות ידידותי לסביבה מדשא טבעי, מתחמם מהר ובתהליך ההתפרקות שלו נפלטים גזים רעילים לסביבה, וכן אינו עמיד בקור.
6. חיסרון נוסף ומשמעותי של דשא סינטטי, הוא הסבירות הגבוהה לפציעות שחקני כדורגל, כאשר רמת תחזוקת המגרשים לוקה בחסר.
7. לאחרונה הובאו לטיפול משרדנו  – משרד עורכי דין יגאל טמיר, שלושה אירועים תאונתיים נפרדים במועדים שונים בהם נפצעו בחורים צעירים, עת שיחקו במגרש כדורגל סינטטי – של חברת "גולבול ספורט" בע"מ, ברמת אביב תל אביב, ואשר בעטיים הוגשו על ידי עוה"ד כתבי תביעה בגין עוולות בנזיקין של רשלנות , כנגד החברה האמורה.
8. התובעים הינם שלושה בחורים צעירים, שנפצעו באותו המגרש ממש, בגין רשלנות של מתקיני הדשא, מתחזקיו ובעליו, ואשר פציעותיהם הותירו אצלם נכויות צמיתות ופגעו קשות באורחות חייהם של הנפגעים, ובתפקודם. ואף קטעו, בין היתר, את המשך הקריירה המקצועית של שחקן כדורגל המקצועני ע.ש.
9. והנה בעצם ימים אלו בית משפט השלום בתל אביב, קבל את תביעת התובע הראשון (ע.ד.) ולפיה נפסק כי חברת "הגולבול" תשלום פיצויים בסך של 225,000 ₪ בגין נכותו האורתופדית שגרמה לנזקיו, היות ואלו נגרמו מחמת ליקויים בהתקנה ובתחזוקה של המגרש.
10. כאמור, מדובר בפסק הדין ראשון שהושג בעניינו של אחד מהנפגעים. עם זאת נהיר שלאור הדמיון בין שלושת האירועים לרבות אופי הפציעה (כולם סובלים, בין היתר, מפגיעות המאופיינות בקרעים ברצועות ברך), שהתרחשו כולם, בתוך טווח של כשנה, במגרשה של הנתבעת, "גולבול ספורט" בע"מ, אין כל מקום לספק באשר לאחריותה של חברת הגולבול ספורט בע"מ, וכי בשלושת המקרים – התאונה היא כתוצאה מכך שבזמן תנועתם של הנפגעים כולם על מגרשה הסינטטי של הנתבעת, נתפסו רגליהם בין יריעות הדשא הסינטטי, אשר היו מחוברים באופן רפוי ומרושל.
11. ברי כי צירופם של המקרים ונסיבות התרחשות התאונות המצערות, לא מותיר כל ספק לגבי מידת הסיכון המוגברת אשר קיימת, במשחק במגרש בכדורגל של חב' גולבול ספורט בע"מ, ובמשחק במגרשי כדורגל סינטטיים אשר מתוחזקים בצורה רשלנית.
12. ויודגש, כי שלושת המקרים האמורים, הגיעו למשרדנו באופן אקראי, וברי כי קיימים נפגעים רבים נוספים, אשר נפצעו בנסיבות דומות, במגרש חברת גולבול, ובמגרשים הסינטטיים, ונגרמו להם נכויות אורטופדיות משמעותיות.
13. יצוין ויודגש, כי מגרשים אלו משמשים עשרות אלפי ילדים במסגרת בתי הספר לכדורגל ומחלקות הילדים והנוער בכל רחבי הארץ.
14. מדובר אפוא בתביעה בעלת חשיבות ציבורית משמעותית  –  להביא לידיעת הכלל את הסיכונים הטמונים במגרשי הדשא הסינטטיים בכלל, ומגרש זה בפרט, כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, בעיקר שכיום מגרש זה משמש את ילדי מחלקת הנוער בכדורגל של קבוצת מכבי תל אביב, ואין צורך להכביר מילים לגבי הסיכונים הטמונים במגרש.
1