כנגד לקוח במשרדנו הוגש לבית משפט השלום לתעבורה בחדרה כתב אישום המייחס לו אחריות בגין תאונת דרכים קטלנית. על פי עובדות כתב האישום, נטען כי הלה נסע בנתיב הימני בכביש בין עירוני, דו סטרי, בעל שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, במהירות בלתי סבירה ומבלי לתת תשומת לב למתרחש בכיוון נסיעתו, ובעקבות כך פגע עם רכבו ברוכב אופניים שנסע לפניו, אשר נפטר במקום.

בגין האמור יוחסה למרשנו אחריות לגרם התאונה ותוצאותיה, ובכתב האישום הואשם בעבירות של גרם מוות ברשלנות, אי שמירת רווח ונסיעה במהירות בלתי סבירה. במהלך ניהול התיק חשפנו בפני בית המשפט והפרקליטות את הקשיים והכשלים בתיק, ואלו הובילו לתיקון כתב האישום לקולא.

בעקבות האמור, משרדנו הביא לכדי תוצאה חסרת תקדים בעבירות גרם מוות ברשלנות כך שהושתנו על לקוחנו מיעוט של חודשי עבודות שירות, 4 שנים פסילה ופיצוי זעום, וזאת, בעבירה חמורה המחייבת את בית המשפט להטיל מאסר בפועל ופסילה לתקופה משמעותית (כ10 שנים).

בגזר דינו, ובעקבות הראיות אשר הובאו על ידינו, קבע בית המשפט כי "רשלנותו של מרשנו הייתה רגעית…  הרתעת הציבור אינה חזות הכל ויש לשקול כל מקרה על פי נסיבותיו המיוחדות ונסיבותיו האישיות של הנאשם כאינדיבידואל ולאזן בצורה ראויה ביניהן ולבין מדיניות הענישה האמורה… יש לקחת בחשבון ולבדוק האם במקרה הקונקרטי הטלת מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, גם אם מדובר בתקופה קצרה, יהיה בה כדי לקבוע שהנזק עולה על התועלת, בייחוד כאשר עסקינן בנאשמים נעדרי דפוס עברייני מובהק."