לקוחה של משרדנו הייתה מעורבת בתאונת דרכים, עת ביצעה פניה שמאלה במהלך נסיעתה בכביש כפר-ורדים בצפון לכיוון הכניסה האחורית לקיבוץ געתון. לדאבון לב מצאה עצמה מואשמת בבית משפט השלום לתעבורה בעכו באחריות לגרם התאונה, זאת על אף שרכב שנסע בעקבות רכב נוסף שנסע מאחורי רכבה – ביצע עקיפה מסוכנת ופגע ברכבה בחוזקה בעת פנייתה.

משפנתה היא למשרדנו לצורך ייצוגה, נערך על ידינו ניתוח ועיון מעמיק ובחינה מדוקדקת בחומר הראיות של התביעה המשטרתית, ובכלל זה בחינתו ע"י מומחה תאונת דרכים, בעקבות כך עתרנו לראשי התביעה המשטרתית בבקשה מפורטת אודות כל הכשלים שנתגלעו בחקר התאונה בעניינה, לרבות עבודת בוחנות שאינה מקצועית ומסקנות שאינן הולמות את חומר הראיות ואת נסיבות התאונה.
זאת ועוד, בעקבות העמדת העובדות על אשורנו וניתוח מקצועי של הסיטואציה – נעתרה התביעה המשטרתית לתעצומותינו, והוגשה לבית משפט השלום לתעבורה בעכו בקשה למחיקת כתב האישום שהוגש כנגדה, ובעקבות כך בית המשפט נעתר לבקשה והורה על מחיקת כתב האישום!

לא למיותר לציין, כי לבחינה דקדקנית של חומר הראיות מבעוד מועד, ולפנייה, כאמור, לתביעה המשטרתית טרם תחילת ההליכים המשפטיים בבית המשפט, השלכה ישירה על הימשכות ההליכים ותוצאותיהם, לרבות לעניין עלות הוצאות כספיות למומחים ועדים מטעם ההגנה, ואף השלכה ישירה על חיובה בהשתתפות עצמית ואבדן הנחת העדר תביעות למצער, עלויות בגין תובענה אזרחית נזיקית, שהיה בידי הנהג המעורב להגיש כנגדה, ככל שהיתה מיוחסת לה אחריות לגרם התאונה, בהליכים הפליליים – תעבורתיים.