עסקינן בחוב שמקורו בפסק דין – בעקבות תביעת פיצויים שהוגשה על ידינו בשמו לקוח  משרדנו, כנגד הנתבעים –החייבים האחים מגל בגין נזקי גוף חמורים, ונכויות נפשיות ואורטופדיות קשות, שהסבו לו חבר מרעים אלו עקב תקיפתם הבוטה והאלימה כלפיו.

שלושת הנתבעים – התוקפים, הורשעו גם בהליכים פלילים עובר להליכים האזרחיים בגין ארוע תקיפה זו.
בפסק דינו של בית משפט השלום ברמלה נפסק כי על החייבים, לשלם לתובע, סכום של מעל 600,000 ₪, ביחד ולחוד.
משלא פעלו החייבים על פי הוראת פסק הדין, ולא פעלו להסדרת החוב, נפתחו כנגדם על ידי התובע הליכים לגביית החוב במסגרת לשכת ההוצאה לפועל.
דא עקא, ומנהג חדש בא למדינה: עורכי דין זריזים וממולחים מבטיחים לחייבים כי בתמורה לתשלום שכר טרחה של כמה עשרות אלפי "זוזים" – יגרמו להכרזתם כפושטי רגל, ואזי יהיו חייבים אלו מוגנים כנגד החובות הגדולים אותם צברו, וזאת בתמורה ל"נזיד עדשים", קרי תשלום חדשי בגין חובות אלו בסך מאות בודדות של שקלים, ואזי יגרמו להם עורכי הדין להפטר מחובותיהם העצומים ולשחרורם מהליכי פשיטת הרגל.
בנסיבות אלו של שימוש לרעה בהליכי הפש"ר – התנגדנו בשמו של מרשנו – הזוכה להכרזת החייבים כפושטי רגל הוגשו באמצעות משרדנו, והתנגדותנו זו הובילה לדחיית בקשות החייבים, תוך שנדחו כל טענותיהם, ובין השאר מאחר ונקבע כי החייבים פעלו שלא בתם לב, הן בשלבי יצירת החוב, כמו גם לאחריו.
המדובר בהחלטה עקרונית ותקדימית אשר נוגעת לסוגיות משמעותיות, כגון חובות תם הלב אשר נדרשות מחייב, כדי שיהיה בידו לזכות בהגנות המנויות בפקודת פשיטת הרגל, הן בזמן יצירת החוב, והן לאחר יצירתו.!!
כמו כן, להחלטה חשיבות עקרונית, גם נוכח הרפורמות האחרונות של כונס הנכסים הרשמי, בענייני פשיטות רגל, ומהווה מקור למחשבה בדבר שימוש לרעה בהליכי פש"ר שיכול והוא – הוא המקור לעליה בבקשות שהוגשו.